Blok riadenia bŕzd BRB20

Blok riadenia bŕzd REGONIK BRB20 je elektronické zariadenie určené pre hnacie koľajové vozidlá s brzdičom DAKO BSE. Riadi elektropneumatickú (EP) brzdu (brzdenie, odbrzdenie) v prípojných vozidlách a prijíma požiadavku na núdzové brzdenie (NB) z prípojných vozidiel. Strojvodcovi umožňuje prehodnotiť požiadavku na NB a v prípade potreby NB premostiť a pokračovať v jazde. Túto činnosť zabezpečuje podľa kódexu UIC541-5 alebo podľa konceptu núdzového brzdenia Deutsche Bundesbahn (DB).

Pri vypnutom bloku riadenia bŕzd BRB20 je pneumatická brzda vlaku funkčná bez obmedzení.

Blok obsahuje obvody napájania základných funkcií informačného vedenia UIC a zabezpečuje limitovaným prúdom prioritu pre funkcie riadenia bŕzd v prípade súčasného výskytu so signálmi ovládania základných funkcií ovládaných podľa UIC558.

Konštrukcia:

Blok BRB20 je zostavený z jednotlivých modulov, ktoré sú zabudované do skrinky normalizovaného 19-palcového konštrukčného systému Europac PRO 3HE, 42TE, EMC, šírky 9,5″. Káblové pripojenie zariadenia je realizované dvomi konektormi DIN 41612 z predu.

Riadiaci program (firmware) bloku riadenia bŕzd BRB20 obsahuje diagnostiku, ktorá umožňuje otestovať vlastný hardvér ako aj pripojené periférie. Na paneli sú diagnostické signálne svetlá LED, klávesnica a displej dosky diagnostiky. Diagnostické signálne svetlá LED umožňujú posúdiť funkčnosť a pracovný stav.

Poruchu, ktorá je hlásená opticky aj akusticky na riadiacom pulte hnacieho vozidla je možné bližšie špecifikovať podľa stavu diagnostických signálnych svetiel LED na paneli bloku a pomocou klávesnice a displeja bloku diagnostiky.

Doska diagnostiky uchováva informácie o prevádzke a o chybách systému elektropneumatického riadenia bŕzd spolu s časom ich vzniku za posledných najmenej 6 hodín, a to aj po vypnutí napájania. Informácie o prevádzke a o chybách v zakódovanej forme je možné vyčítať pomocou klávesnice a displeja na paneli diagnostiky, alebo sa dajú prekopírovať cez USB konektor do pripojeného počítača na vizualizáciu, ďalšie spracovanie a analýzu. Súčasťou dodávky bloku je aj diagnostický software s návodom na obsluhu pre stiahnutie a prehliadanie dat na prenosnom PC.

Technické parametre:

  • napájacie napätie 2 x 24V ±10% max 1,5A DC
  • 1 x 48V ±10% max 1,2A DC
  • 1 x 72V ±10% max 1,7A DC
  • príkon max.260 W
  • výstupy chránené pred preťažením
  • ochrana proti prepólovaniu napájacieho napätia do 80V
  • prevádzková teplota -30°C ÷ +40°C
  • rozmery bez prípojných konektorov (š,v,h) 270 x 133 x 241
  • hmotnosť bez príslušenstva 3kg
  • krytie IP 20

Blok BRB20 umožňuje strojvodcom voliť režimy činnosti:

  • “DB” – činnosť EP+PNB podľa konceptu DB
  • “Vypnuté” – žiadna činnosť EP + PNB
  • “UIC – EP+PNB” – režim činnosti EP+PNB podľa UIC541-5
  • “UIC – EP” – režim činnosti EP podľa UIC541-5
  • “UIC – zjednodušené riadenie” – podľa UIC541-5
  • “UIC – PNB” – režim činnosti PNB podľa UIC541-5

V tejto kategórii

Vozňové jednotky ovládania bŕzd EOB
 

Jednotka EOB je určená na ovládanie premosťovacieho ventilu núdzovej brzdy (PNB) a ovládanie ventilov elektro-pneumatrického brzdenia a elektro-pneumatického odbrzďovania (EPB)…

Blok riadenia bŕzd BRB20
 

Blok riadenia bŕzd REGONIK BRB20 je elektronické zariadenie určené pre hnacie koľajové vozidlá s brzdičom DAKO BSE. Riadi elektropneumatickú (EP)…

Blok riadenia bŕzd BRB001
 

Blok riadenia bŕzd REGONIK BRB001 je elektronické zariadenie určené pre hnacie koľajové vozidlá s brzdičom DAKO BSE. Riadi elektropneumatickú (EP)…